donderdag 8 november 2012

FACEBOOK=... - door Helena

Het duurde veel te lang; hij bleef maar draaien en zoemen: "Bzzzzzzzzzzzzzzzzzzz."

Ik besloot om naar boven te gaan, neer te ploffen achter mijn computer, naar Facebook te gaan en dan -zoals bijna alle jongeren- verslaafd achter mijn computerscherm te staren.      
Toen plots hoorde ik een keiharde KNAL. Ik ging rustig naar beneden en zag dat er net boven de plaats waar de microgolf zojuist nog stond, een groot gapend gat zat. In dat gat ontdekte ik de microgolf. Ik trok eens aan de stekker, maar er was geen beweging meer in te krijgen. Eén ding wist ik zeker: mijn melk zou tenminste wel lekker warm geweest zijn...                                                                                                                        Enfin, niets aan te doen. Ik ging maar weer naar boven. Daar zat ik, tot: "Bzzzzz Bzzzzz Bzzzzz." Ik haalde mijn iPhone -honderd en zoveel- uit mijn zak en las het smsje :
 Zender:  04/56 896 325                             14/11/12 
Boodschap aan alle klanten van Mobistar:
1.Druk op 1 en uw gsm gaat automatisch uit.
2.Druk op  2 en al uw berichten worden gewist.
3. Druk op 3 en al uw contacten worden gewist.
4. Druk op 4 en uw SIM-kaart gaat eraan.
5.Druk op 5 zodat uw GSM zichzelf vernietigt

Uit onoplettendheid duwde ik per ongeluk op  5 en JA HOOR:  mijn gsm ging dus kapot en door de klap was er weer een gat in het plafond. Tot zover het droevige einde van mijn Iphone.
Terug naar Facebook... EEN MELDING! Ik  keek ernaar en klikte zo’n tien keer op de ‘vind-ik-leuk-knop’; tot opeens: "BOEM! SPLATSJ!" Ik keek rondom mij en zag dat de kamer helemaal onder de kleren en de zeep zat. Ik ging op zoek naar de oorzaak en ja hoor: de wasmachine had het op een heel vervelende wijze begeven. Ik ruimde niet op, want ik wou zeker niets missen van op Facebook.
Een beetje later…
Ik stak de pizza -mmmmm!-, die mijn mama voor mij klaargelegd had, in de oven en ging snel weer naar boven om mij te vermaken met de vele rare spelletjes van Facebook...
"Zoeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeemmmmmmmmmmmmmmmmm!" Niet weer! Wat was er nu weer aan de hand? Ik ging naar beneden en zag dat de oven door de muur naar de buren was geknald. Waarschijnlijk ook ontploft.  Gelukkig waren mijn buren op vakantie, dus hoefde ik voorlopig niks te gaan uitleggen.                                                                                         Ik ging voor de verandering aan mijn bureau zitten en zocht op de vastgoedsite naar een nieuw huis, want na al die ontploffingen bleef er niet zoveel meer van over…
Dat was zo’n beetje mijn verhaal. Gelukkig ontplofte mijn laptop niet en heb ik mijn Facebook nog.
Oh ja, ik vergat bijna nog even een facebookstatus te  plaatsen:
 ‘Huis naar de vaantjes. Moeder zal wel boos zijn. Stemming: beetje bang. L  

 

1 opmerking:

Unknown zei

Mooie tekst!!!!!!!!!!!!!!